هر شخص حقیقی و حقوقی سعی میکند خود را به بهترین شیوه ممکن معرفی و پرزنت کند.
نحوه معرفی خودمان ضمن اینکه در ذهن مخاطب «تداعی کننده جایگاه ما در روابط فی مابین» خواهد بود؛ «میزانی از اعتبار و اعتماد» را برایمان به ارمغان میآورد. تجربه بیست ساله کاری ام در مشاغل و پست های کاری مختلف بارها و به کررات موارد یاد شده را برایم پر رنگ ساخته است.
در فضای مجازی هم نگارش درباره ما در فروشگاه اینترنتی دیدبازار و فروشگاه های اینترنتی شومیا و شومیا کالا
به عهده من بود. پرسش های بیشماری باعث میشود که اهمیت این صفحه برای مخاطبان مختلف درجاتی از اهمیت را بیابد. با علم به اهمیت صفحه معرفی سایت و با اتکاء به تجارب قبلی ام سعی میکنم درباره کیان کانتنت (کیان محتوا) به بهترین شکل ممکن بنویسم.
ویرایش های متفاوتی از درباره ما در طی فعالیت سایت متناسب با پیشرفت کار و سایت خواهم نوشت اما هیچ یک از مطالب پیشین را حذف نمیکنم.
هر کدام از ما تا چه اندازه من هستیم و تا چه اندازه ما!؟ منی که زاده پدر و مادری به خواست و اراده الهی هستم چقدر حق دارم از من بودن دم بزنم!؟ وراثت و ژنتیک که نسل ها را یکی پس از دیگری در مینوردد و برخی عوامل زیستی را از یک نسل به نسلی دیگر منتقل میکند تا چه اندازه در شکل گیری شخصت من انسانی مان موثر است؟ اصلا همین زبان فارسی که میراث هزار ساله ما ایرانیان است چقدر در درک و فهم من رسوخ کرده است و شخصیت من و شما و یکایکان را ساخته است؟
همه اینها را گفتم تا بگویم من نوعی و شمای نوعی تا چقدر به جمع انسانی مان وابسته ایم اگر چه این جمع مثل پیکره شخصی مان واحد و حتی ملموس و فیزیکی نباشد. این ما بودن در تک تک انسان ها به نوعی نهفته است.
اما نقش اراده من انسان،کنش هایم و هزینه هایی که بابت این کنشگری کردم کجاست؟
با این حساب مرز باریکی بین من و ما در بین همه افراد و آحاد جامعه وجود دارد که در نهایت خوشبختی و نگون بختی مان به ارتباط و تعامل مناسب بین منیت و ما بودن مان بستگی دارد.
شخصیت کیان کانتنت هم بر همین مبنا شکل گرفته است نو به نو در حال متولد شدن است.
سایت کیان محتوا نیازسنجی یک کارآفرین است که حتی کارآفرین شدنش نیز محصول یک فرآیندی جمعی ست. برآیندی از کنشگری ها از تلاش های صادقانه مرحوم دکتر امیر افشاری استاد دانشکده فنی دانشگاه آزاد تهران جنوب تا کنشگری قالیباف به عنوان شهردار تهران و دکتر فتحی (ممیز مرکز رشد شهرداری منطقه 15 تهران) و ده ها نفر دیگر
افزایش روز افزون نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به نسبت کل جمعیت فعال و غیر شاغل کشور ما را در ابر طرح کیان کار بر آن داشت تا راهی برای غلبه بر این معضل مهم اجتماعی – اقتصادی کشورمان بسازیم. متاسفانه افزایش این نرخ -علیرغم همه تدابیر مسئولان- به گونه ایی است که به گواه جدول چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار پاییز 1402 نسبت به دوره مشابه (پاییز 1401) افزایش دو درصدی را در کل جمعیت فارغ التحصیل شاغل و افزایش 5.8 درصدی نسبت به کل جمعیت بیکار کشور تجربه میکنیم. (مراجعه شود به صفحه چهار این منبع)
طرح های کاریکاتور وار و از همه بدتر نگاه و نقد کاریکاتور گونه به معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی منابع عظیم ملی را به بخش ها و حوزه هایی هدایت کرده است که بیش از آنکه موثر باشند اتلاف کننده زمان و منابع بوده اند و هستند.
در ابر طرح کیان کار با پدیده شناسی بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در ایران عوامل مختلفی را شناسایی و احصاء کرده ایم و در این طرح ملی سعی میکنیم با تکیه بر دو پایه «گفتمان» و «مشارکت»؛ مورد به مورد موانع پیش رویمان را مرتفع سازیم. برای رفع هر مانع؛ فعالیتی را سامان میدهیم و «محتوا » را اولین مانع پیش روی یک اشتغال پایدار و مناسب برای فرهیخگان دانشگاهی میدانیم از اینرو با اولین عضو خانواده طرح یعنی سامانه کیان محتوا (Kian content) کار را آغاز نمودیم.
همانگونه که پیش تر اشاره کردیم در بدوی ترین گام پیش رویمان برای حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به معضل دیرینه محتوا و فحوای مطالب دانشگاهی رسیدیم. موضوعی که اکثر کارشناسان امر به انحاء و اشکال مختلف بدان پرداخته اند و راهکارهای متعددی را هم پیش بینی کرده اند.
محتوای عرضه شده در دانشگاه ها و نظام آموزش عالی ایران بیش از آنکه مطالب و محتوایی با جنبه های کاربردی و عملیاتی برای رفع نیازمندی های شغلی آینده دانش آموختگان دانشگاهی باشد؛ محتوایی ست سر درگم و مغشوش که دستخوش تحولات اجتماعی - سیاسی شده است. محتوای دانشگاهی ایران آنقدر مغشوش است که حتی تحت تمایلات فردی اساتید، منافع سازمانی و گروهی و جناحی نیز قرار گرفته است. (لینک مطالعه بیشتر: بزودی)
عدم کارایی محتتوای دانشگاهی ادعایی نیست که ما کنیم از یک سو «آمار بیکاری بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی» و از سوی دیگر «نیاز مبرم بازار کار کشورمان ایران به افراد خبره و شایسته برای احراز صلاحیت مناصب شغلی» گواه این موضوع ست. اگر «گستره بسیار باز و فراخ کار در ایران » چه در سطح ملی و چه بین المللی را به دو مورد فوق الذکر بیفزاییم آن زمانست که به عمق فاجعه پی خواهیم برد.
البته یک نگاه غیر کارشناسی سعی دارد تمام محتوای مورد نیاز دانش اموختگان برای موفقیت شغلی را به «مهارت های فنی و حرفه ای» محدود سازد که این مورد نیز یکی از جنبه های همان نگاه کاریکاتور وار به مسئله بیکاری دانشگاهیان است.
فلسفه تولید و کیفیت محتوای دانشگاهی و تناسب این محتوا و فحوا با نیازهای شغلی دانشگاهیان نیازمند بررسی و واکاوی دقیق بوده و هست. از اینرو در کیان کانتنت، کار را با «پدیده شناسی محتوا» آغاز کردیم و مواردی همچون «چرایی، چگونگی و فرآیند مبنا شدن جزوه نویسی در دانشگاه ها» » «محتوای شغلی مورد نیاز دانشگاهیان » «محتوای مورد نیاز دانشگاهیان برای هزاره داده ها» را به شدت مورد توجه فعالیت های پژوهشی مان قرار دادیم.
پس از پدیده شناسی محتوا و نیاز سنجی محتوایی بود که به داشته هایمان رجوع کردیم هر انچه را در گوشه و کنار و اقصی نقاط ایران زمین داریم سعی کردیم گردآوری کنیم تا ضمن تحقق کار ملی؛ از چندباره کاری و اتلاف منابع جلوگیری کنیم. دارایی های محتوایی خودمان را با مدیریت در عرضه، نشر و بازنشر در یک فرآیند جمعی و ملی غنی سازی کنیم و نیازهای محتوایی مان را با کمک آنها مرتفع سازیم.
البته هر جایی هم که محتوای مناسبی پیدا نکردیم به صورت خط شکنانه وارد آن حوزه محتوایی خواهیم شد و محتوای بدوی و متعاقب ان را تولید میکنیم و البته در بسط و گسترش همان محتوا هم انحصارگرا و بخیل نیستیم سعی میکنیم با به اشتراک گذاری محتوا به انحای مختلف دانش جمعی مان از محتواف مفاهیم و معانی مورد نیازمان را بیش از پیش کنیم.
پرسش ها و منازل طی شده ایده محتوای مورد نیاز شغلی برای دانشگاهیان را برایمان واضح تر و از یک آرمان مبدل به یک برنامه درسی و محتوایی کرد.
ما همواره در کیان کانتنت به نیازهای مطلبی و محتوایی دانشگاهیان در جایگاه های شغلی و در یک کشور توسعه یافته فکر میکنیم و فاصله نیاز تا رفع آن نیاز را کم و کمتر خواهیم کرد تا بدین ترتیب هیچ نیاز محتوایی نباشد
تمامی دانشجویان (دوره های کاردانی کارشناسی و ارشد)و دانش آموختگان این دوره ها که در حال پیوستن به بازار کار هستند مخاطب سایت کیان کانتنت هستند.
ما در بارگزاری محتوا و شناسایی الزامات محتوای شغلی در ابتدا به نیاز عمومی و حداقل هایی از دانسته ها و مهارت های دانشگاهی خواهیم پرداخت که همه مخاطبان دانشگاهی فارغ از سطح اشتغال و رشته دانشگاهی نیازمند آن هستند و سپس به محتوای تخصصی اقشار مختلف خواهیم پرداخت.
1- توجه به معنای بسیط و وسیع محتوا ( از سنگ نگاشته های بدوی انسان تا کتاب و جزوات دانشگاهی و محتوای دیجیتالی )
2- تناسب نیاز و پاسخ محتوایی: نیاز سنجی دو مرحله ای.....نیاز سنجی در درون کیان کانتنت.....نیازسنجی توسط کارشناسان طرح کیان کار
3- نشر / بازنشر/ ارجاع
4- معماری محتوا
5- انگاره سازیی گفتمانی: شاید یک جدول یک جزوه یک کتاب یا بخشی از مباحث یک محتوای الکترونیک آن چنان پربار باشد که نیازمند توجه دهی و ساختارسازی های جدید باشد. گاها کم توجهی های دانش آموختگان به مباحث طرح شده در کلاس یا سایر منابع محتوایی ناشی از یک خلاء ارتباطی است که رفع آن میتواند سبب ساز بهره مندی بیشتر دانشجو یا دانش آموخته باشد. رویکرد گفتمانی کیان کانتنت در راستای طرح کیان کار توجه ما در طراحی و معماری داده های محتوایی را سبب شده است.
فرآیند محتوا
از محتوای بسته اولیه () تا محتوای باز مدیریت شده
دعوت به همکاری
کیان کانتنت () با محوریت اولین حلقه از زنجیره پروژه های ابر طرح کیان کار با
بازار و گفتمان به مثابه نیاز و مشارکت
نحوه قیمت گذاری و نرخ گذاری محتوا
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
دفتر مرکزی : تهران - کیانشهر - خیابان چیت ساز - پلاک 8| تلفن تماس : 09226091089 | kiancontent067@gmail.com
فروشگاه اینترنتی «کیان محتوا» به عنوان اولین حلقه از زنجیره «طرح اشتغال یار» با هدف تولید و انتشار انواع محتوای مورد نیاز شغلی راه اندازی شده است. «کیان کانتنت (kiancontent) » سعی میکند تمامی نیازمندی های دانشجویان و دانش اموختگان دانشگاهی به محتوای شغلی را مرتفع سازد.
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.